HÍREK


Kimagasló eredmények Siófok turizmusában

2019-ben ismét rekordot döntött a magyar turizmus a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai alapján, a főbb mutatószámokat vizsgálva túlszárnyaltuk az előző évet. Kiegyensúlyozott külföldi és belföldi vendégforgalom, magas bevételek és dinamikusan emelkedő SZÉP-kártya forgalom jellemezte 2019-ben az ágazatot. A Balaton régió és ezen belül Siófok is nagyon jól teljesített.

A Balaton, mint kiemelt turisztikai régió évek óta a legnépszerűbb, és a 2019-es évben is remekül teljesített. Az ország kereskedelmi szálláshelykapacitásának 30%-a, magánszálláshely-kapacitásának pedig 42%-a található a Balaton régióban. A belföldön pihenők negyede, a külföldről érkezők több mint egy tizede választotta tavaly a Balatont úti célul.

Siófokon az éves összes (kereskedelmi és magán) vendégéjszaka szám 2011 óta folyamatosan nőtt, az elmúlt öt évben az önkormányzat adatai alapján sikerült tartani az egymillió fölötti számot, ami országos szinten is kiemelkedő eredmény. Kifejezetten erős hónap volt a január, és a júniustól szeptemberig terjedő időszak is, valamint kijelenthetjük, hogy a számok alapján a nyári szezont sikerült a tavalyi évben májustól októberig kinyújtani. Ebben az időszakban külföldi turisták is nagy arányban tartózkodtak a városban. A belföldi vendégek átlagosan 2,2, a külföldi vendégek pedig 3,3 napot töltöttek Siófokon.

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai között jelenleg még csak a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött éves vendégéjszaka számot találhatjuk meg, a magánszálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma nagyban befolyásolni fogja a város országos ranglistán elfoglalt helyét, hiszen Budapest után Siófokon található Magyarország legnagyobb magánszálláshely kapacitása.

A Tourinform irodában 2019-ben a májusi, júniusi és júliusi látogatószámok voltak a legkimagaslóbbak. A siófoki irodában átlagosan egy kicsit több mint 3000 ember fordul meg havonta, a betérő vendégek között pedig tavaly fele-fele arányban oszlott meg a belföldi, illetve a külföldi turisták száma. A 2019-es évben a küldő országok ranglistája sorrendben a következőképpen alakult: 1. Németország, 2. Lengyelország, 3. Csehország, 4. Szlovákia, 5 Ausztria.

Belföldi és külföldi viszonylatban is elmondható, hogy Siófok szállásadó tagjainak tapasztalatai alapján, a városba látogatók összetétele teljesen kicserélődött, egyre több a családos turista. Megjelentek azok a magyar családok, illetve fiatalok, akik még sosem jártak a Balatonnál, főként Kelet-Magyarországról érkeztek, és a nyaralás végén a lehető legtöbb élménnyel szeretnének hazatérni.  A legfőbb utazási motiváció a Balaton, a vízparti pihenés és a programokkal, élményekkel egybekötött kikapcsolódás volt mind a belföldiek, mind pedig a külföldiek esetében.

Siófok vendégéjszaka számát természetesen a kedvező időjárásnak és a 2019-es évre összeállított színvonalas programsorozatnak, a Kálmán Imre Kulturális Központ, a BRTK Könyvtár és Kálmán Imre Emlékház, a Szabadtéri Színpad – SzínPart, a PLÁZS, a Balatoni Hajózási Zrt. turisztikai szolgáltatásainak, a város vendéglátó egységeinek és szálláshelyeinek, valamint a civil szervezetek megannyi programjának is köszönheti. A városi attrakciók között népszerűnek bizonyult az Óriáskerék és a Siófoki Nagystrand és a PLÁZS, de természetesen a város ikonikus épülete, a Víztorony is. A szallas.hu 2019. évi összesített adatai alapján Siófok a TOP 10-es listán az első helyen végzett a belföldi foglalások között, valamint a népszerű eseménykereső oldalon a programturizmus.hu-n is Siófok állt az élen. A város eseményei közül a legkeresettebb a PLÁZS volt.

Mindent egybevetve elmondható tehát, hogy Siófok számára a 2019-es év 2018-hoz hasonlóan pozitív eredményekkel zárult, és a célközönségéhez is elértek a város élményígéretei és programjai, és ismét bizonyította a város, hogy „itt kezdődik a Balaton!”

Forrás:  hellosiofok.hu


Siófok a legnépszerűbb úti cél!

Siófok továbbra is az élen jár a népszerűség tekintetében: a Szállás.hu top 10-es listáján első helyezést ért el 2019-ben a belföldi úti célok között. A 2019-es év rekordnak számít a hazai turizmusban, a Szállás.hu becslése szerint 8%-kal növekedett a kereskedelmi szálláshelyek belföldi bruttó szállásdíj-bevétele.
A programturizmus.hu népszerűségi ranglistáján elért első helyezés után most a Szállás.hu statisztikái is alátámasztják, hogy Siófok volt a legnépszerűbb magyar úti cél 2019-ben. A város marketingkommunikációjáért felelős szakmai csapata, a Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület és Tourinform iroda 2019-ben is folyamatos együttműködésben állt a Szállás.hu munkatársaival is, hogy minél hatékonyabban népszerűsítsék a város kínálta szálláshelyeket, látnivalókat és programlehetőségeket.

A népszerű szállásfoglaló oldal forgalomközvetítése is 27%-kal nőtt 2019-ben, és a statisztikák alapján átlagosan 49.400 forintot fizettek a vendégek foglalásonként, ami közel 10%-os növekedést jelent 2018-hoz képest. „Az egyéjszakás (35%) és a kétéjszakás (33%) kikapcsolódások voltak a legjellemzőbbek, az átlagos foglalási hossz 2,26 éj volt” – mondta Szigetvári József, a Szallas.hu Csoport vezérigazgatója.

Az államalapítás ünnepe tavaly is népszerű időszaknak bizonyult a belföldön pihenni vágyók körében, hiszen a legtelítettebb napnak augusztus 17-e, a hosszúhétvége szombatja bizonyult. Siófok után Hajdúszoboszló, Budapest, Balatonfüred, Eger, Hévíz és Zalakaros is megmozgatta az belföldön üdülni vágyókat, a külföldre utazók számára Horvátország, Lengyelország és Ausztria bizonyult vonzónak.

A 2019-es év utolsó negyedévét tekintve ismét nőtt a szállásfoglaló oldal forgalma a 2018-as adatokhoz képest, amely nemcsak az áremeléseknek, hanem a vendégszám-növekedésének is köszönhető volt. Siófok ismét bizonyított év végén, ebben az időszakban is kifejezetten kedvelt úti cél volt.

A növekedés nem áll meg 2020-ban sem, hiszen a Szállás.hu vezérigazgatója szerint 5-6%-os növekedésre is számíthatunk, ha a szálláshelyek az áfacsökkentéssel járó magasabb bevételeket a minőségi kiszolgálásra, kapacitásfejlesztésre és a munkaerő megtartására fordítják, és alkalmazzák a dinamikus árazást is. További előrejelzések szerint a három- és négynapos hosszú hétvégék is népszerűek idén, akár 85-90 nappal előre is foglalnak már szállást az utazók, így érdemes időben gondoskodni a szállásunkról, ha utazni szeretnénk.

Forrás: https://pr.szallas.hu/8-szazalekos-a-hazai-turizmus-becsult-novekedese

hellosiofok.hu


Siófok továbbra is vezet a programok terén

Siófok ismét első helyet szerzett a Programturizmus.hu oldalának toplistáján a legnépszerűbb városok versenyében. A több mint 8.4 millió felhasználóval és 40 millió feletti oldalmegtekintéssel büszkélkedő programinformációs oldal szerkesztői a 2019-es év statisztikái alapján rangsorokat állítottak össze a legnépszerűbb programokról, településekről és rendezvényhelyszínekről.

A TOP 10 település eseménynaptár listáján őrzi vezető helyét Siófok, olyan népszerű városokat megelőzve, mint például Eger, Győr, Debrecen, Balatonfüred vagy Hajdúszoboszló. Azokról a településekről is készült rangsor, ahonnan a legtöbben érdeklődnek a programlehetőségek iránt. A megjelent statisztikák illeszkednek a helyi megfigyelésekhez és adatokhoz, miszerint Budapest, Debrecen, Szeged, Győr és Miskolc rengeteg látogatót vonz Siófokra, de ugyanígy a küldő országok ranglistája is beszédes: népszerűek voltunk a szlovák, román, német, osztrák, holland, valamint újdonság, hogy az ukrán látogatók körében is.

A statisztikákból kiolvasható továbbá, hogy a legnépszerűbb események 2019-ben is a fesztiválok voltak, azokon belül is a gasztronómiai rendezvények, de sokan keresik a kirakodóvásárokat is. Ez mind remek hír Siófok számára, hiszen a város rendezvényturizmus-stratégiájában nagy szerepe van a gasztrofesztiváloknak és akár önálló rendezvényként akár kísérő programként, de a kézműves vásárok is folyamatosan jelen vannak Siófok eseményeinek körében. Azt is megerősítik a kigyűjtött adatok, hogy a családokat városunkba csábító Húsvéti Nyuladalom Siófok egyik legerősebb rendezvénye, hiszen az ünnepek közül a legtöbben a húsvéti programokat és családi programlehetőségeket keresik.

Külön öröm Siófok számára, hogy nemcsak a települések ranglistáján szerepel előkelő helyen, hiszen a TOP 10 programhely listán szintén tartotta helyezését a PLÁZS Siófok, amely ismét második lett olyan népszerű rendezvényhelyszínek között, mint a Budai Várkert Bazár, a Budapest Park vagy a Városliget.

Nem véletlen az első helyezés, hiszen Siófok kiemelt turisztikai termékként kezeli a rendezvényturizmust, így óriási figyelmet fordít a rendezvények marketingkommunikációjára is. Hogy a kínálat megfelelhessen a város szlogenjének, miszerint „Itt kezdődik a Balaton!”, városunkban minden hónapra jut egy-egy nagyobb rendezvény, és ez nem lesz másként 2020-ban sem.

Városunk marketingkommunikációért felelős szakmai csapata, a Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület és Tourinform iroda egy összetett éves csomaggal, banner és textlink kiemeléssel fizet elő a Programturizmus.hu szolgáltatására. A folyamatos koordinálásnak köszönhetően friss, pontos és naprakész információra lelhet mindenki, aki Siófok programkínálatára kíváncsi. Az oldal információt ad a fontosabb látnivalókról, fesztiválokról, vásárokról, garantált- és fakultatív programlehetőségekről, jeles napi és ünnepi eseményekről, csomagajánlatokról. Bemutatja az ajánlatokhoz tartozó programhelyeket és szervezőket is a kapcsolódó szolgáltatásokkal együtt, valamint az oldal látogatóit tovább is irányítja a város saját online média felületeire is, mint a www.hellosiofok.hu vagy a Hello Siófok Facebook oldal.

Siófok a 2018-as évben 221 db megjelenéssel szerepelt az oldalon, melyek együttesen több mint 480.000 megtekintést generáltak, ami elképesztő előrelépés volt a 2017-es évi közel 270.000 megtekintéshez képest. A 2018-as jubileumi év eredményeit 2019-ben is sikerült tartani, a 480.000 megtekintést ismét elérte a város az oldalon. Természetesen évről évre a nyári hónapok bizonyulnak a legerősebbnek, de márciustól is kiemelkedő megtekintési számot produkáltak a megjelenések, illetve a május és szeptember kifejezetten jól felzárkózott a nyári eredményekhez. Minden évben feltöltésre kerülnek a városi nagyrendezvények, a Kálmán Imre Kulturális Központ és a BRTK Könyvtár eseményei, és természetesen a helyi civil szervezetek, egyesületek programjai is. A programtípusok közül a legjobban a városi nagyrendezvények teljesítenek, de jelentős látogatottságot generál például a Szabadtéri Színpad, és ahogy az a nyilvánosságra hozott statisztikákból is kiolvasható, a PLÁZS programoldala is.

Forrás: https://www.programturizmus.hu/page-programturizmus-magyarorszag.html

hellosiofok.hu


Tovább fejleszti az aktív- és gasztroturizmust Siófok

2019-ben a már megszokott, változatos programokon túl számos új élménnyel várt mindenkit Siófok. Még több lehetőség nyílt az aktív kikapcsolódásra, emellett új gasztrofesztivállal is gazdagodott az őszi kínálat. A cél 2020-ban is az, hogy egész évben változatos élményeket kínáljon a város, ezáltal a balatoni programkínálatot is színesítve.

Siófok turizmusfejlesztési stratégiájának alapköveit 2016-ban fektették le, és ennek egyik fő üzenete az, hogy „Itt kezdődik a Balaton!”. Hogy ennek megfelelhessen a város, folyamatosan fejlesztették Siófok programnaptárát, így már minden hónapra jut nagy városi rendezvény – mondta el Pintér Tamás, a Balaton-Parti Kft. ügyvezető igazgatója.

2019-ben egy új gasztrofesztivállal is bővült a paletta. Szeptemberben először rendeztek Sör és Csülök Fesztivált, amelynek sikere a szervezők várakozásait is felülmúlta. „Olyan látogatói számot tudtunk regisztrálni, mely a közel 10 éves múlttal rendelkező Halfesztiváléval azonos. Ezzel a rendezvénnyel, a már említett Halfesztivállal, és az idén második alkalommal megrendezett Libadalommal Siófok szinte teljes gasztrofesztivál csomagot tudott biztosítani a városba látogatóknak és az itt élőknek egyaránt” – értékelt Pintér Tamás. A tervek szerint a népszerű városi nagyrendezvények 2020-ban is változatlan formában megmaradnak.

2019-ben Siófok a Balaton sportfővárosa is lett, így kiemelten fontosak voltak az aktív turizmushoz kapcsolódó rendezvények és programlehetőségek is. Ilyen például a Siófoki Jégkikötő, amely most még hosszabb ideig, decembertől egészen február elejéig várja a korcsolyázókat a hajóállomáson. Először 2018 decemberében nyílt meg a Jégkikötő, akkor a teljes nyitvatartás alatt több mint 10 ezer jegyet adtak el, míg most az első hónap után átlépte a korcsolyapálya a 6400 fős látogatói számot. Ebből is látszik, hogy a gasztro-, illetve az aktív turizmusra építő törekvésekkel a balatoni kínálatot is tudja színesíteni Siófok, hogy ne csak a nyárról szóljon a Balaton. „A hosszútávú cél a városban az, hogy Siófok látogatottsága négyévszakos legyen” – mondta Pintér Tamás.

Az aktív kikapcsolódást kínáló rendezvények között nagyon fontosak a siófoki sportegyesületek programjai is. A Balatuning Egyesület például öt éve szervez sporteseményeket Siófokon, céljuk az egészséges életmód és a sportolás népszerűsítése. Elsősorban az amatőröket igyekeznek megszólítani, a család összes tagjának aktív kikapcsolódási lehetőséget biztosítva. Erre tökéletes alkalmat jelentenek a közösségi futóversenyek. Ezek látszólag olyanok, mint bármely komoly futóverseny – frissítőponttal, érmekkel és közös bemelegítéssel -, de a legkisebbek és idősebbek is könnyedén tudják teljesíteni a néhány kilométeres távot, így mindenki egy izgalmas sportélménnyel lehet gazdagabb. Erre van is igény Siófokon: a legnépszerűbb eseményükre, a húsvétkor megtartott Tojás- és Nyúlfutamra tavaly több mint hatszázan regisztráltak. Tavaly emellett még három futást szervezett az Egyesület: az évek óta megtartott versenyekhez – a Tojás- és Nyúlfutamhoz, a Tökös Futáshoz és a Mikulásfutáshoz – új eseményként csatlakozott a farsangra időzített Maszka RUN, ahol az időszakra jellemző népszokások is előtérbe kerültek. Molnár Éva, az Egyesület vezetője elmondta, hogy a tavalyi siker után idén januárban is lesz farsangkor közösségi futás.

A hagyományosan erős kulturális programkínálat sem változott 2019-ben. Harmadjára nyitotta meg kapuit a SzínPart, a szabadtéri színházban nyáron számos sikerdarabot és koncertet élvezhetett a közönség, több előadás is teltházas volt ezek közül. A 2018-as együttműködés sikere után pedig tavaly is saját előadássorozattal érkezett a budapesti Játékszín Siófokra.

Nyáron szinte minden estére jutott ingyenes kulturális program is. Operettelőadások, komolyzenei koncertek, néptánc- és irodalmi estek és gyerekeknek szóló programok váltották egymást a belvárosban és a Jókai parkban, hogy mindenki megtalálja a számára megfelelő, igényes kikapcsolódási lehetőséget. A Kálmán Imre Kulturális Központ által szervezett változatos kulturális és programok emellett az egész évet végigkísérték, tartalmas szórakozást kínálva minden korosztály számára.

Forrás : hellosiofok.hu


Jó eredményt hozott a BAHART elégedettség-felmérése

A hivatalos hajózási szezon hamarosan véget ér, de a BAHART ősszel, sőt télen is készül hajózási szolgáltatásokkal. A társaság kérdőíves felmérést végzett, hogy az utasok véleménye alapján bővítse szolgáltatásait a jövőben.

A 173. hajózási szezon hivatalosan csak 2019. október 23-án ér véget a Balatonon, így a legforgalmasabb útvonalakon hétvégente továbbra is közlekednek a hajójáratok, négy kikötőben sétahajózásra is van még lehetőség. Az elmúlt három évhez hasonlóan várhatóan 2019-ben is 700 ezer fölé emelkedik a személyhajókkal szállított utasok száma.

A BAHART kérdőíves felmérést végzett, hogy az utasok véleménye alapján bővítse szolgáltatásait a jövőben. A legtöbb menetrendi hajóútvonalon, illetve a séta- és programhajókon, valamint a kompokon összesen több mint 2.200 kérdőívet töltöttek ki a kérdezőbiztosok.

2019-ben tovább növekedett a Balaton régiót felkereső és ezzel párhuzamosan a BAHART szolgáltatásait választó belföldi vendégek aránya. Idén a válaszadók döntő többsége (89%) belföldi utas volt, legtöbben a fővárosból és Pest megyéből érkeztek. Meghatározó küldőterület a Balaton környéke: Somogy, Veszprém és Zala megye is. A válaszadók csupán 11%-a érkezett külföldről, 38% főként Németországból, illetve egyéb német nyelvterületről.

Az utasok nagyobb hányada alapvetően kirándulási céllal vette igénybe a hajózási szolgáltatásokat, a megkérdezettek jellemzően évente csak egyszer hajóztak.

Az elmúlt évek intenzív marketing munkájának is köszönhetően, egyre nagyobb arányban (menetrendi hajózás: 65%; séta- és programhajók: 55%, kompok: 71%) vannak az utazók között azok, akik előre, tudatosan megtervezik a hajós utazást.

A marketingben nő az online szerepe

Az online és közösségi kommunikációs felületek aránya az előzetes információszerzés során már 30% fölé emelkedett. A hajókon utazók másik, kisebb csoportja a helyszíni impulzusok, élmények és helyi szolgáltatáskínálat alapján dönt a hajózási szolgáltatások megvásárlásáról. Az utasok több mint negyede (27%) továbbra is a kikötőkben kihelyezett tájékoztató felületekről értesül a hajózási lehetőségekről.

Az utazók több mint fele (53%) családdal, illetve párjával (24%) vesz részt a hajóúton, így továbbra is fontos cél, hogy a BAHART családbarát hajózási társasággá váljon, és ehhez igazítsa kínálatát, szolgáltatásait.

Elégedettek az utasok

Az idei évben az utasok kiemelten magas pontszámokkal értékelték a kikötőben és hajókon dolgozók munkáját, a BAHART megbízhatóságát, valamint a hajók állapotát, felszereltségét.

A menetrendi járatokon a megkérdezettek 95%-a, a séta- és programhajók esetében a válaszadók 96%-a, a kompon utazók közül pedig 93% gondolta úgy, hogy a menetjegyért kifizetett ár összhangban volt a kapott szolgáltatással és annak színvonalával. A vásárlás során az ár, mint szempont hátrébb került, és a sorban csupán az ötödik helyen szerepelt.

A döntés során az árat megelőzi a kollégák hozzáállása és segítőkészsége, a hajók kinézete és állapota, a kikötők megközelíthetősége és a parkolási feltételek, a BAHART megbízhatósága és ismertsége valamint a programkínálat is.

Az utasok elégedettségét tükrözi, hogy a hajókon, illetve pénztárakban, kikötőben dolgozók munkáját a válaszadók több mint 95%-a minősítette az ötfokozatú skálán a legmagasabb 4-es és 5-ös értékkel.

Ebben a témakörben a jegykiadással, a hajónál történő jegykezeléssel, a kommunikációval és a segítőkészséggel kapcsolatban tapasztaltakra kérdezett rá a felmérés.

forrás : turizmus.com
kép : BAHART


Újra Jégkikötő Siófokon!

A tavalyi évben először nyitotta meg kapuit a Siófoki Jégkikötő a hajóállomáson. A varázslatos helyszín, a programokkal tarkított hétvégék és a népszerű téli sport lehetősége minden siófokinak és idelátogatónak örömet okozott a téli hónapokban, ezért úgy döntött a város, hogy ismét megajándékozza a korcsolyázás szerelmeseit. Idén azonban sokkal korábban, már a Városnapon megnyílik a jégpálya!

A korcsolyázni vágyók tehát már november 29-től élvezhetik a Hajóállomáson a Siófoki Jégkikötő jégpályáját, egészen február 2-ig. A pályán a tavalyi évhez hasonlóan pedig a siófoki iskolák diákjai és az óvodások is ingyenesen korcsolyázhatnak majd hétköznaponként 10-15:00 óra között. A hétköznapi egész napos teljes árú jegy 700 Ft, a hétvégi pedig 1000 Ft lesz. A siófoki lakosok 50%-os kedvezménnyel válthatnak jegyet lakcímkártyájuk felmutatásával.

Az idei tél szuper meglepetése pedig, hogy a különleges jégfolyosóból kettő is körülöleli majd a korcsolyapályát, így egy igazán kalandos, és több mint 600 négyzetméteres pályán kanyaroghatunk majd korival a lábunkon. Ha otthon nem találunk magunknak megfelelő korcsolyát, aggodalomra semmi ok, hiszen elegendő bérelhető darabot biztosítanak nekünk a Jégkikötőben, ahol még élezési lehetőség is rendelkezésre áll majd. A pálya mellett pedig a hidegrevaló tekintettel megtalálhatjuk kedvenc téli finomságainkat is. Aki tehát szeretne egy bögre tea vagy forró csoki mellett gyönyörködni a téli Balatonban, miközben a család apraja-nagyja önfeledten siklik a korcsolyapályán és a fák között kanyargó jégfolyosón, az idén télen is mindenképpen látogasson el a Siófoki Jégkikötőbe!

Forrás : hellosiofok.hu


Arany Rózsa díjat nyert Siófok

Siófok nyerte el a Virágos Magyarország közterületekre vonatkozó legmagasabb szintű díját, az Arany Rózsa díjat.
Az Arany Rózsa díjat az a település kaphatja, amely legalább 5 éve nevez a versenybe, közterületi zöldfelületei változatosak, azokat magas színvonalon műveli, dinamikusan fejleszti és legalább egy szervező bizottsági díjat elnyert már.

Az október 4-i díjátadón elhangzott: Siófok, a Balaton fővárosa évtizedek óta elkötelezett versenyzője a Virágos Magyarország mozgalomnak. Számos rangos elismerés, európai ezüst és aranyminősítés birtokosa. Történeti közterületei folyamatosan a legmodernebb elveknek megfelelően újulnak meg. Zöldfelület-fenntartása a nyári szezonban sikerrel küzd meg a tömegturizmus okozta terheléssel. Az egykori villakertek mellett a Jókai-park és a Rózsakert a legismertebb látványosságai. A város nagy figyelmet szentel a természetvédelmi területek és bemutatóhelyek gondozására is. A történeti platánfasorok megőrzése kiemelt feladat.

1994-ben volt az első Virágos Magyarország verseny, így túlzás nélkül mondhatjuk, hogy ez az ország legnagyobb múltú környezetszépítő megmérettetése. A magyar verseny része az Európai Virágos Városok és Falvak Versenyének, amely jövőre ünnepli 45. születésnapját. Az Entente Florale Europe nemcsak egy verseny, hanem egy kampány a közös európai környezeti és kulturális értékek megóvásáért, az élhetőbb környezet megteremtéséért az európai összetartozás jegyében.

A hazai verseny népszerűségét mi sem bizonyítja jobban, minthogy évente több mint 300 település vesz részt rajta. Az idei, 26. Virágos Magyarország környezetszépítő verseny viszont kicsit más, mint az eddigiek. Megújult a verseny felépítése, melynek célja, hogy minél nagyobb esélyt kapjanak a részt vevő települések. Idén ezért kétlépcsőssé vált a verseny, ami azt jelenti, hogy első körben területi szinten mérkőzhettek meg a települések. Összesen hat régiót alakítottak ki, ahol kiválasztották a hat-hat legvirágosabb várost és falut, a két fődíjas, illetve a Miniszterelnöki különdíjas települések pedig közülük kerültek ki.

Forrás : Siófoki Hírek


Újabb strandfejlesztési hullám indul

Újra pályázhatnak a balatoni önkormányzatok strandfejlesztésre.
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) hazai forrásból összesen ötmilliárd forintot szán a tóparti fizetős- és szabadstrandok megújulásának folytatására. Ezt Guller Zoltán, az ügynökség vezérigazgatója jelentette be a turizmus világnapján, a siófoki Aranyparton. – Annak érdekében, hogy a következő szezonra valamennyi strandon el tudjon készülni a fejlesztés, a következő egy hónapon belül a Turisztikai Ügynökség a kormány támogatásával valamennyi szabad és valamennyi fizetős strand számára újabb pályázati lehetőséget ír ki, alapvetően strandi infrastruktúra fejlesztésre – mondta Guller Zoltán.

Hozzátette: az önkormányzatok a vizesblokkok és a strandlejárók megújítására, füvesítésre, köztéri padok kihelyezésére, világításra vagy éppen wifi kiépítésére pályázhatnak. A vezérigazgató kiemelte, a strandfejlesztési program harmadik ütemének célja, hogy a parti fürdőhelyek jövő nyárra újabb szintet léphessenek.

A Magyar Turisztikai Ügynökség ezen túl a balatoni csúszdák megújítását is támogatja, amire nemcsak az önkormányzatok, de a vállalkozói üzemeltetők is nyerhetnek pénzt.

Forrás : Siófoki Hírek
Kép: siofok.hu


Balatoni rekordok: soha nem volt ennyi turista, soha nem volt ennyi fejlesztés

2018 történelmi rekordot hozott a magyar turizmusban: soha ennyi turista nem járt Magyarországon. A vendégek fele magyar volt, fele külföldi. A Balaton Budapest után a második legfontosabb magyar turisztikai célpont, és továbbra is a magyarok legkedveltebb nyári pihenőhelye – írja az origo.hu.
A „magyar tenger” jelentőségét mutatja, hogy elsőként a Balaton lett kiemelt turisztikai fejlesztési térség Magyarországon. A beavatkozási program alapján a kormány 365 milliárd forintot határozott meg a Balatonnál 2030-ig megvalósítandó fejlesztésekre, amelyből mintegy 130 milliárd forint a közvetlen turisztikai célú fejlesztés. A cél az, hogy a Balaton egész évben minőségi turisztikai szolgáltatásokkal, elegendő szálláshellyel, tartalmas programokkal fogadja a magyar családokat, és a Budapestre érkező külföldi turisták is nagyobb arányban utazzanak a Balatonhoz.

2018 történelmi rekordév volt a magyar turizmusban. Megdőltek a rekordok, soha ennyi turista nem járt még Magyarországon.

A kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma több mint 5 százalékkal nőtt, összesen 12,5 millió vendég volt, a vendégéjszakák száma az előző évhez képest több mint egymillióval nőtt, így 2018-ban már meghaladta a 31 milliót. A vendégéjszakák felét a magyarok, felét pedig a külföldről érkező vendégek adják. A Balaton Budapest után a második legfontosabb turisztikai célpont, a vendégéjszakák egyötödét a Balatonnál töltötték el a turisták.

A Balaton vendégforgalmát tekintve a belföldi forgalom a meghatározó, a vendégek háromnegyede (egészen pontosan 76 százaléka) belföldről érkezik.

Az itt töltött éjszakákat tekintve az arány kétharmad-egyharmad: 2018-ban a több mint 6 millió vendégéjszakából a belföldi vendégek 4 milliót, a külföldi vendégek pedig 2 millió vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken. 2019 első fél évében – a KSH által augusztus 9-én közzétett adatok alapján – nőtt a Balaton térségében a vendégek száma, 773 ezer vendég több mint 2,1 millió vendégéjszakát töltött el a balatoni kereskedelmi szálláshelyeken. Ezzel a bevételek majdnem 10 százalékkal nőttek 2019 első fél évében a tavalyi év azonos időszakához képest, a SZÉP-kártya költések pedig közel 20 százalékkal emelkedtek ugyanezen időszak alatt.

Soha nem látott mennyiségű pénz áll rendelkezésre

2016-ban paradigmaváltás történt a turizmusban. A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) koordinálásában és szakmai segítségével a turisztikai célpontokat nem külön-külön (szaknyelven: pontszerűen) fejlesztik, hanem komplexen. 2030-ig korábban nem látott mennyiségű pénz, 828 milliárd forint áll rendelkezésre fejlesztési forrásként a magyar turizmus támogatására és fejlesztésére. A Balaton jelentőségét mutatja, hogy elsőként a Balaton lett kiemelt turisztikai fejlesztési térség, még 2016 végén. A térséget érintő beavatkozási program alapján a kormány 365 milliárd forintot határozott meg a Balatonnál 2030-ig megvalósítandó fejlesztésekre, amelyből mintegy 130 milliárd forint a közvetlen turisztikai célú fejlesztés hazai és uniós forrásból.

A Balaton fejlesztésével a kormány azt szeretné elérni, hogy a tó egész évben minőségi turisztikai szolgáltatásokkal, szálláshely kínálattal és tartalmas programokkal fogadja a magyar családokat és cél az is, hogy a Magyarországra – többségében Budapestre – érkező külföldi látogatókat nagyobb arányban lehessen a Balatonhoz csábítani. Emiatt a „Nyári családi vakáció” mellett ősszel és tavasszal „Balatoni aktív kikapcsolódás”, „Baráti gasztroélmények”, valamint „Hévízi feltöltődés” néven fogalmaz meg programokat az MTÜ. Ezzel a Balaton egész éven át változatos programokat, az egyes évszakokhoz igazodó turisztikai kínálatot ígér.

Kétmilliárd forint a strandok fejlesztésére

A Magyar Turisztikai Ügynökség célja, hogy  2030-ig az összes szabadvízi strand megújuljon, ennek érdekében indította el két éve a strandfejlesztési programot. Az első ütemben tavaly mintegy 2 milliárd forintos támogatást kapott több mint 30 balatoni település 55 fizetős strandja. Idén a hazai szabadstrandok jutottak korábban nem látott fejlesztési lehetőségekhez a Balatonnál, a Tisza-tónál és a Dunakanyarban. A vízparti települések közel 4,4 milliárd forintos támogatást kaptak, összesen 43 szabadstrand fejlesztésére. Idén a Balatonnál 15 településen 30 szabadstrand összesen több mint 3 milliárd forintból, a Tisza-tónál 7 szabadstrand összesen 700 millió forintból, a Dunakanyarban pedig 6 szabadstrand 700 millió forintból újul meg. Ebből megújulnak a partszakaszok, a zöldfelületek, a vízparti lépcsők, az öltözők és vizesblokkok. Fontos szempont a családbarát szolgáltatások bővítése, az akadálymentesítés, a sportolási lehetőségek gazdagítása és a vízi mentést segítő eszközök beszerzése is.

A Balatonnál a fejlesztések az alábbi települések szabadstrandjain valósultak meg: Balatonakarattya, Balatonboglár, Balatonfenyves, Balatonkenese, Balatonlelle, Balatonmáriafürdő, Balatonőszöd, Balatonszárszó, Balatonszemes, Fonyód, Örvényes, Siófok, Szántód, Tihany, Zamárdi.

Az origo cikkének folytatása, amely a szálláshelyek, élményparkok és a Balatoni kerékpárút-fejlesztését taglalja ide kattintva érhető el.

Forrás :Siófoki Hírek
Kép: origo.hu


2019-ben is Siófok a Marketing Fővárosa

A Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület tizenkettő pályázati anyagát díjazta Városmarketing Gyémánttal a Magyar Marketing Szövetség az Országos Városmarketing pályázaton, mellyel immáron második alkalommal, 2019-ben is Siófok vihette haza a Marketing Fővárosa címet.

A pályázat célja, hogy felhívja a figyelmet a városmarketing és marketingkommunikáció fontosságára a települések életében, ezzel hozzájáruljon a szakmailag helyes gyakorlat elterjedéséhez, és elismerje az országban kivitelezett legjobb szakmai megoldásokat. Az idei évben 123 pályázati anyag érkezett a Magyar Marketing Szövetség szakmai zsűrije elé, melyből a Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület és Tourinform iroda csapata 12 db pályázattal Gyémánt minősítést szerzett Siófok városának. Ezzel mindamellett, hogy 2018 után 2019-ben is Siófok nyerte el a Marketing Fővárosa címet, az 5 éves összesítő gyémántranglistán az előkelő 2. helyre is felkerült a város.

A 12 nyertes pályázat a különleges, 2018-as jubileumi év marketingkommunikációs tevékenységét részletezte, és a győzelemben a marketingkommunikációért felelős Siófoki Fürdőegylet munkája mellett természetesen nagy szerepe van a helyi turisztikai szereplők, civil szervezetek és intézmények munkásságának is. Az elismert pályaművek között volt a III. Húsvéti Nyuladalom, az októberi Halfesztivál, a novemberi Libadalom, a Városnap és a Siófok50 Születésnapi Party, valamint a Balatoni Hajózási Zrt. nagysikerű és színvonalas eseménye, a Nemzeti Regatta rendezvények marketingkommunikációja. A Siófok50 – Itt kezdődik a Balaton! külső kommunikációs megoldás és a Siófok50 jubileumi arculat is 1-1 gyémánttal gazdagította Siófok városát. A Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület belső kommunikációs megoldásait valamint arculatának megújítását is városmarketing gyémánttal értékelte a zsűri. A városfejlesztési projektek marketing programja kategóriában gyémánt minősítést szerzett a Siófoki Jégkikötő – Téli varázslat a parton marketingkommunikációs kampánya is, a városmárka, városimázs építő nem-marketing teljesítmények között pedig a Siófok, Kálmán Imre otthona és a Gasztrofarsang – Busók a jégen! című pályázatokat is gyémánttal ismerték el.

Óriási öröm ez Siófoknak, hiszen így 2019-ben Somogy megye számára is hazahozhatták a Marketingaktív megye címet. „A Marketing Fővárosa cím elnyerésével hatalmas megtiszteltetés ért minket, hiszen ez egy óriási elismerés a Magyar Marketing Szövetség szakmai zsűrijétől. Ezzel learathattuk 2018-as kemény munkánk gyümölcsét, és bebizonyítottuk, hogy az egységes, integrált marketingkommunikáció elengedhetetlen része Siófok turisztikai koncepciójának. Ezúton is köszönjük a helyi turisztikai szereplők, intézmények és a sok aktív civil szervezet munkáját, és persze köszönjük minden siófokinak is az együttműködést, hiszen a közös munka nélkül ez nem sikerülhetett volna! Együtt ismét bebizonyítottuk, hogy Siófokon kezdődik a Balaton!” – mondta Stadler-Szentpéteri Ildikó, a város marketingkommunikációjáért felelős Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület és Tourinform iroda vezetője.

Forrás : hellosiofok.hu
Kép: piacesprofit.hu


Közeledik a Balaton ünnepe

Várhatóan hatszáznál több hajó áll majd rajthoz a július közepén rajtoló 51. Kékszalag Nagydíjon a szervező Magyar Vitorlás Szövetség várakozása szerint. Európa legrégebbi és leghosszabb tókerülő versenye nemcsak a vitorlázás, hanem a Balaton ünnepe is, így hozzájárul a helyi turizmus fejlődéséhez, a sport, és ezen belül a vitorlázás népszerűsítéséhez.

Már hetekkel a rajt előtt komoly érdeklődés kíséri az idei Kékszalag Nagydíjat, Európa legrégebbi és leghosszabb tókerülő vitorlásversenyét, amely 2019. július 18-án reggel 9 órakor indul Balatonfüredről. Az idén sorra kerülő 51. Kékszalag több szempontból is különleges. Egyrészt a rendező Magyar Vitorlás Szövetség 2019-ben ünnepli fennállásának 90. évfordulóját, másrészt 85 évvel ezelőtt – 1934-ben – rendezték meg az első Kékszalagot. Dr. Kollár Lajos, a Magyar Vitorlás Szövetség (MVSz) elnöke az 51. Kékszalag Nagydíj budapesti sajtótájékoztatóján arról beszélt, hogy a Kékszalag több évtizedes múltja és fokozott népszerűsége annak is köszönhető, hogy a vitorlázás és a természethez való közeledés egyre népszerűbb a magyar emberek körében. Ezt mutatja, hogy ma már több mint 40 ezren vitorláznak rendszeresen és az érdeklődők, szurkolók száma is folyamatosan növekszik.

Hagyomány és innováció

„A Kékszalag ötvözi a hagyományokat és az innovációt, hiszen minden évben a korszerű, high-tech hajók mellett felvonulnak az akár 50 évnél régebben épített klasszikus vitorlások is. Egyúttal a kitartásról is szól a Kékszalag, mivel a légvonalban több mint 150 kilométeres távon még kedvezőtlen időjárási viszonyok esetén, például gyenge szélben is nagyon sokan mennek végig. A Kékszalag azért is nagyszerű, mert több dolgot egyesít. Egyszerre szól az összes vitorlázóról és a szurkolókról, valamint minden egyes hajósról, külön-külön. Egyszerre szól a természetről, sportról és a magáról a turizmus szépségeiről” – emelte ki dr. Kollár Lajos.

A Kékszalag szerinte nemcsak a vitorlázás, hanem a Balaton ünnepe is, és ma már egyértelműen látszik, hogy a verseny jelentősen hozzájárul a balatoni turizmus fejlődéséhez. A Kékszalag Nagydíj az idén is a megszokott útvonalon halad, azaz a Balatonfüred – Balatonkenese – Siófok – Keszthely – Balatonfüred távot kell teljesítenie a versenyzőknek.

A verseny első napja az MTVA jóvoltából egész napos élő televíziós közvetítés formájában követhető lesz az M4 Sporton. A verseny honlapjának idén is a Reblog ad otthont, így az közvetlenül is elérhető lesz a legnézettebb hírportál, az Origo címlapjáról. Balatonfüreden a helyi közönség LED-falakon kísérheti figyelemmel a verseny alakulását. Fontos újdonság az idén, hogy a nyomkövetést a Kwindoo mobiltelefonos applikációja biztosítja, így a weboldalon és mobileszközökön is követhető lesz a verseny. A főtitkár bízik abban, hogy ezekkel a szolgáltatásokkal még érdekesebb, innovatívabb és élvezhetőbb lesz a Kékszalag a nézők és a versenyzők számára egyaránt. „Tavaly 681 hajó indult és 545 futott be, mindkettő rekordot jelent a verseny történetében. Bízunk abban, hogy az idén is legalább ennyi résztvevővel számolhatunk” – fejezte be Holczhauser András, az MVSz főtitkára.

Forrás: Turizmus Online

Kép: Kékszalag Facebook


Átadták a felújított siófoki szabadstrandokat!

Siófokon átadásra kerültek a felújított szabadstrandok, a rengeteg fejlesztésnek köszönhetően 21. századi körülmények várják a pihenni vágyókat. A felújított ezüstparti és aranyparti szakaszok megújult állapotukban sem lesznek fizetősek, továbbra is ingyenes strandként várják mind a helyi mind az idelátogató strandolókat.

A Balaton-parti Kft. sikeres pályázatának eredményeképpen a Magyar Turisztikai Ügynökség több mint 300 millió Forinttal támogatta a siófoki szabadstrandok fejlesztését. A pályázaton elnyert, vissza nem térítendő összeget a Balaton-parti Kft. a Siófoki Önkormányzat által hivatalosan kijelölt szabadstrandi szakasz fejlesztésére fordította, így a támogatást az Aranypart Táncsics utcától Herman Ottó utcáig meghatározott szakasza, illetve az Ezüstpart Csongor utcától Zichy utcáig húzódó szakasza kapta.

A pályázatban június 30. volt a megszabott határideje a fejlesztések véghezvitelének, így rohamtempóban, alig két hónap alatt kellett megújítani az arany- és az ezüstparti szakaszt is. Az Ezüstparton tartott szerdai ünnepélyes átadón Pintér Tamás, a Balaton-parti Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a rémhírekkel ellentétben Siófok sem most, sem a jövőben nem tervezi szabadstrandjainak fizetőssé tételét, tehát minden strandolni vágyó ingyenesen élvezheti a megújult környezetet.

Az ingyenes strandok fejlesztése során 32 új, saválló strandlépcső, 120 új pad, 6 db 10 fős öltözőkabin, 6 értékmegőrző, 10 sportpálya (strandröplabda, lábtenisz, Teqball) és egy játszótér került telepítésre az elnyert összegből. A munkálatok természetesen a strand egyéb területeire is kiterjedtek, így a talajrendezéssel, a füvesítéssel, a fák ültetésével illetve a bevezető utak és a part menti sétány burkolatának cseréjével már egy kellemesebb környezet várja a strandolni vágyókat.

A megnyitón Pintér Tamás mellett Witzmann Mihály, a térség országgyűlési képviselője és Hamvas Péter, Siófok város alpolgármestere köszöntötte az új strandélményekre várókat, és hangsúlyozták a turisztikai fejlesztések valamint a jövőbeli pályázatok fontosságát, hiszen Siófok számára az ingyenesen használható strandokon is kiemelten fontos a színvonalas és kulturált körülmények kialakítása és fenntartása. A családbarát turizmus kiemelt turisztikai termékként szerepel Siófok marketingstratégiájában, melyben az ingyenes strandoknak is nagy szerepe van. A minőségi strandolási élmény fontos mind a Siófokon elő, mind az idelátogató családoknak. A szabadstrandok fejlesztésének megvalósítása pedig hozzájárul a város turisztikai vonzerejének növeléséhez, a minőségi élményturizmus megteremtéséhez. A strandfejlesztéseknek köszönhetően Siófok ismét bizonyította, hogy valóban itt kezdődik a Balaton!

Forrás : hellosiofok.hu
Kép: travelo.hu


Interaktív felfedezőtúra Kajla kutyával a kisiskolásoknak

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) országos nyári kampányának célja, hogy a kisiskolások jobban megismerjék Magyarországot és annak nevezetességeit. A kampány segítségével a gyermekek tanulhatnak az ország látványosságairól és természeti kincseiről, emellett virtuálisan és személyesen is felfedezhetik Magyarország csodáit Kajla, a kíváncsi magyar vizslakölyök segítségével.

A kampány és a hozzá tartozó eszközök arra szeretnék ösztönözi a kisiskolásokat és családjukat, hogy látogassanak el minél több magyarországi helyszínre, látványossághoz.

A nyári kampány a Kajla útlevélre épül, melyet már minden magyar alsó tagozatos kisdiák megkapott az év végi bizonyítvánnyal együtt. Ebbe a pecsétgyűjtő füzetbe gyűjthetik a gyerekek a bélyegzőket több száz magyarországi látnivalónál, illetve a Tourinform irodáknál.

Az útlevél mellett egy ingyenes készségfejlesztő mobilalkalmazás is segíti a gyermekeket, ezen keresztül minden megyében két-két, Budapesten pedig három nevezetességet ismerhetnek meg játék közben. A játék kizárólag szülői regisztrációval kezdhető meg.

A Magyar Turisztikai Ügynökség kezdeményezéséhez partnerként csatlakozott többek között a MÁV-csoport, a Magyar Posta, a Magyar Turisztikai Szövetség, az Oktatási Hivatal és a SPAR Magyarország is. A résztvevők kedvezményekkel, szakmai segítséggel és ingyenes ajánlatokkal segítik a gyermekeket és családjaikat a nyári felfedezésben.

A MÁV és a GYSEV a Kajla útlevéllel (és diákigazolvánnyal) rendelkező gyermekek számára július hónapban ingyenes utazást, kísérőjük számára pedig 33%-os kedvezményt biztosít minden belföldi járaton. A kezdeményezéshez a Magyar Posta is csatlakozott, a kampány részeként díjmentesen kézbesíti ki a Kajla útlevelek mellé kapott képeslapokat júliusban és augusztusban.

Az applikációt és az útlevelet egészíti ki a kampány harmadik eleme, a SPAR matricagyűjtő akciója, amelynek során 2019. június 20. és augusztus 14. között 200 matricát gyűjthetnek albumba a gyerekek, miközben szüleik kedvezményes kuponokkal gazdagodnak. A Kajla útlevéllel rendelkező gyermekek számára ráadásul külön meglepetéssel is készül a SPAR: 2019. június 20. és 26. között ajándék matricacsomag kupon lesz igényelhető az üzletlánc weboldalán.

Forrás: turizmus.com