A hivatalos hajózási szezon hamarosan véget ér, de a BAHART ősszel, sőt télen is készül hajózási szolgáltatásokkal. A társaság kérdőíves felmérést végzett, hogy az utasok véleménye alapján bővítse szolgáltatásait a jövőben.

A 173. hajózási szezon hivatalosan csak 2019. október 23-án ér véget a Balatonon, így a legforgalmasabb útvonalakon hétvégente továbbra is közlekednek a hajójáratok, négy kikötőben sétahajózásra is van még lehetőség. Az elmúlt három évhez hasonlóan várhatóan 2019-ben is 700 ezer fölé emelkedik a személyhajókkal szállított utasok száma.

A BAHART kérdőíves felmérést végzett, hogy az utasok véleménye alapján bővítse szolgáltatásait a jövőben. A legtöbb menetrendi hajóútvonalon, illetve a séta- és programhajókon, valamint a kompokon összesen több mint 2.200 kérdőívet töltöttek ki a kérdezőbiztosok.

2019-ben tovább növekedett a Balaton régiót felkereső és ezzel párhuzamosan a BAHART szolgáltatásait választó belföldi vendégek aránya. Idén a válaszadók döntő többsége (89%) belföldi utas volt, legtöbben a fővárosból és Pest megyéből érkeztek. Meghatározó küldőterület a Balaton környéke: Somogy, Veszprém és Zala megye is. A válaszadók csupán 11%-a érkezett külföldről, 38% főként Németországból, illetve egyéb német nyelvterületről.

Az utasok nagyobb hányada alapvetően kirándulási céllal vette igénybe a hajózási szolgáltatásokat, a megkérdezettek jellemzően évente csak egyszer hajóztak.

Az elmúlt évek intenzív marketing munkájának is köszönhetően, egyre nagyobb arányban (menetrendi hajózás: 65%; séta- és programhajók: 55%, kompok: 71%) vannak az utazók között azok, akik előre, tudatosan megtervezik a hajós utazást.

A marketingben nő az online szerepe

Az online és közösségi kommunikációs felületek aránya az előzetes információszerzés során már 30% fölé emelkedett. A hajókon utazók másik, kisebb csoportja a helyszíni impulzusok, élmények és helyi szolgáltatáskínálat alapján dönt a hajózási szolgáltatások megvásárlásáról. Az utasok több mint negyede (27%) továbbra is a kikötőkben kihelyezett tájékoztató felületekről értesül a hajózási lehetőségekről.

Az utazók több mint fele (53%) családdal, illetve párjával (24%) vesz részt a hajóúton, így továbbra is fontos cél, hogy a BAHART családbarát hajózási társasággá váljon, és ehhez igazítsa kínálatát, szolgáltatásait.

Elégedettek az utasok

Az idei évben az utasok kiemelten magas pontszámokkal értékelték a kikötőben és hajókon dolgozók munkáját, a BAHART megbízhatóságát, valamint a hajók állapotát, felszereltségét.

A menetrendi járatokon a megkérdezettek 95%-a, a séta- és programhajók esetében a válaszadók 96%-a, a kompon utazók közül pedig 93% gondolta úgy, hogy a menetjegyért kifizetett ár összhangban volt a kapott szolgáltatással és annak színvonalával. A vásárlás során az ár, mint szempont hátrébb került, és a sorban csupán az ötödik helyen szerepelt.

A döntés során az árat megelőzi a kollégák hozzáállása és segítőkészsége, a hajók kinézete és állapota, a kikötők megközelíthetősége és a parkolási feltételek, a BAHART megbízhatósága és ismertsége valamint a programkínálat is.

Az utasok elégedettségét tükrözi, hogy a hajókon, illetve pénztárakban, kikötőben dolgozók munkáját a válaszadók több mint 95%-a minősítette az ötfokozatú skálán a legmagasabb 4-es és 5-ös értékkel.

Ebben a témakörben a jegykiadással, a hajónál történő jegykezeléssel, a kommunikációval és a segítőkészséggel kapcsolatban tapasztaltakra kérdezett rá a felmérés.

forrás : turizmus.com
kép : BAHART

 

__________________________________________________________________________________

Újra Jégkikötő Siófokon!
Keresd Te is Kajlát Siófokon a téli szünetben!

A Magyar Turisztikai Ügynökség télen is útnak indítja Kajla kutyát. Siófokon is számos szolgáltató várja a gyermekeket és családjaikat. A pecsét mellé pedig különböző kedvezményeket vagy ajándékot biztosítanak.

A téli szünetben is irány Siófok, hiszen amellett, hogy jó néhány program várja a vendégeket, Kajlát is érdemes a városban keresni! 2019. december 20. és 2020. január 6. közötti időszakban számtalan siófoki szolgáltató csatlakozott a kampányhoz. A gyermekek nem csak pecsétet kapnak az útlevelükbe, hanem kedvezményekben vagy ajándékban részesülhetnek.

A siófoki Tourinform iroda mellett tíz szolgáltató jelezte, hogy szívesen részt vesz a holnap induló kampányban.

A szállodák közül a Residence Hotel Balaton és a Hotel Azúr****, az éttermeket tekintve a BackStageés a Sándor étterem is a listán szerepel. A Dinasztia Cukrászda és a Café Maran is az elfogadóhelyek között található. Emellett érdemes ellátogatni a Játékbirodalom Játszóházba, a Bella Állatparkba, a Galerius Élményfürdő és Wellness Központba valamint a Kálmán Imre Emlékházba is.

Mielőtt útnak indulnátok, kérünk benneteket, hogy az ünnepek miatt az adott hely nyitva tartását is nézzétek meg.

A kedvezményekről ezen az oldalon találtok további információt: https://kajla.hu/partner-kedvezmenyek

Pecsételő pontok: https://kajla.hu/pecsetelo-pontok

Forrás : hellosiofok.hu

 

__________________________________________________________________________________

Arany Rózsa díjat nyert Siófok
Siófok nyerte el a Virágos Magyarország közterületekre vonatkozó legmagasabb szintű díját, az Arany Rózsa díjat.

Az Arany Rózsa díjat az a település kaphatja, amely legalább 5 éve nevez a versenybe, közterületi zöldfelületei változatosak, azokat magas színvonalon műveli, dinamikusan fejleszti és legalább egy szervező bizottsági díjat elnyert már.

Az október 4-i díjátadón elhangzott: Siófok, a Balaton fővárosa évtizedek óta elkötelezett versenyzője a Virágos Magyarország mozgalomnak. Számos rangos elismerés, európai ezüst és aranyminősítés birtokosa. Történeti közterületei folyamatosan a legmodernebb elveknek megfelelően újulnak meg. Zöldfelület-fenntartása a nyári szezonban sikerrel küzd meg a tömegturizmus okozta terheléssel. Az egykori villakertek mellett a Jókai-park és a Rózsakert a legismertebb látványosságai. A város nagy figyelmet szentel a természetvédelmi területek és bemutatóhelyek gondozására is. A történeti platánfasorok megőrzése kiemelt feladat.

1994-ben volt az első Virágos Magyarország verseny, így túlzás nélkül mondhatjuk, hogy ez az ország legnagyobb múltú környezetszépítő megmérettetése. A magyar verseny része az Európai Virágos Városok és Falvak Versenyének, amely jövőre ünnepli 45. születésnapját. Az Entente Florale Europe nemcsak egy verseny, hanem egy kampány a közös európai környezeti és kulturális értékek megóvásáért, az élhetőbb környezet megteremtéséért az európai összetartozás jegyében.

A hazai verseny népszerűségét mi sem bizonyítja jobban, minthogy évente több mint 300 település vesz részt rajta. Az idei, 26. Virágos Magyarország környezetszépítő verseny viszont kicsit más, mint az eddigiek. Megújult a verseny felépítése, melynek célja, hogy minél nagyobb esélyt kapjanak a részt vevő települések. Idén ezért kétlépcsőssé vált a verseny, ami azt jelenti, hogy első körben területi szinten mérkőzhettek meg a települések. Összesen hat régiót alakítottak ki, ahol kiválasztották a hat-hat legvirágosabb várost és falut, a két fődíjas, illetve a Miniszterelnöki különdíjas települések pedig közülük kerültek ki.

Forrás : Siófoki Hírek

 

__________________________________________________________________________________

Újabb strandfejlesztési hullám indul
Újra pályázhatnak a balatoni önkormányzatok strandfejlesztésre.

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) hazai forrásból összesen ötmilliárd forintot szán a tóparti fizetős- és szabadstrandok megújulásának folytatására. Ezt Guller Zoltán, az ügynökség vezérigazgatója jelentette be a turizmus világnapján, a siófoki Aranyparton. – Annak érdekében, hogy a következő szezonra valamennyi strandon el tudjon készülni a fejlesztés, a következő egy hónapon belül a Turisztikai Ügynökség a kormány támogatásával valamennyi szabad és valamennyi fizetős strand számára újabb pályázati lehetőséget ír ki, alapvetően strandi infrastruktúra fejlesztésre – mondta Guller Zoltán.

Hozzátette: az önkormányzatok a vizesblokkok és a strandlejárók megújítására, füvesítésre, köztéri padok kihelyezésére, világításra vagy éppen wifi kiépítésére pályázhatnak. A vezérigazgató kiemelte, a strandfejlesztési program harmadik ütemének célja, hogy a parti fürdőhelyek jövő nyárra újabb szintet léphessenek.

A Magyar Turisztikai Ügynökség ezen túl a balatoni csúszdák megújítását is támogatja, amire nemcsak az önkormányzatok, de a vállalkozói üzemeltetők is nyerhetnek pénzt.

Forrás : Siófoki Hírek

 

__________________________________________________________________________________

Balatoni rekordok: soha nem volt ennyi turista, soha nem volt ennyi fejlesztés
2018 történelmi rekordot hozott a magyar turizmusban: soha ennyi turista nem járt Magyarországon. A vendégek fele magyar volt, fele külföldi. A Balaton Budapest után a második legfontosabb magyar turisztikai célpont, és továbbra is a magyarok legkedveltebb nyári pihenőhelye – írja az origo.hu.

A „magyar tenger” jelentőségét mutatja, hogy elsőként a Balaton lett kiemelt turisztikai fejlesztési térség Magyarországon. A beavatkozási program alapján a kormány 365 milliárd forintot határozott meg a Balatonnál 2030-ig megvalósítandó fejlesztésekre, amelyből mintegy 130 milliárd forint a közvetlen turisztikai célú fejlesztés. A cél az, hogy a Balaton egész évben minőségi turisztikai szolgáltatásokkal, elegendő szálláshellyel, tartalmas programokkal fogadja a magyar családokat, és a Budapestre érkező külföldi turisták is nagyobb arányban utazzanak a Balatonhoz.

2018 történelmi rekordév volt a magyar turizmusban. Megdőltek a rekordok, soha ennyi turista nem járt még Magyarországon.

A kereskedelmi szálláshelyek vendégforgalma több mint 5 százalékkal nőtt, összesen 12,5 millió vendég volt, a vendégéjszakák száma az előző évhez képest több mint egymillióval nőtt, így 2018-ban már meghaladta a 31 milliót. A vendégéjszakák felét a magyarok, felét pedig a külföldről érkező vendégek adják. A Balaton Budapest után a második legfontosabb turisztikai célpont, a vendégéjszakák egyötödét a Balatonnál töltötték el a turisták.

A Balaton vendégforgalmát tekintve a belföldi forgalom a meghatározó, a vendégek háromnegyede (egészen pontosan 76 százaléka) belföldről érkezik.

Az itt töltött éjszakákat tekintve az arány kétharmad-egyharmad: 2018-ban a több mint 6 millió vendégéjszakából a belföldi vendégek 4 milliót, a külföldi vendégek pedig 2 millió vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken. 2019 első fél évében – a KSH által augusztus 9-én közzétett adatok alapján – nőtt a Balaton térségében a vendégek száma, 773 ezer vendég több mint 2,1 millió vendégéjszakát töltött el a balatoni kereskedelmi szálláshelyeken. Ezzel a bevételek majdnem 10 százalékkal nőttek 2019 első fél évében a tavalyi év azonos időszakához képest, a SZÉP-kártya költések pedig közel 20 százalékkal emelkedtek ugyanezen időszak alatt.

Soha nem látott mennyiségű pénz áll rendelkezésre

2016-ban paradigmaváltás történt a turizmusban. A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) koordinálásában és szakmai segítségével a turisztikai célpontokat nem külön-külön (szaknyelven: pontszerűen) fejlesztik, hanem komplexen. 2030-ig korábban nem látott mennyiségű pénz, 828 milliárd forint áll rendelkezésre fejlesztési forrásként a magyar turizmus támogatására és fejlesztésére. A Balaton jelentőségét mutatja, hogy elsőként a Balaton lett kiemelt turisztikai fejlesztési térség, még 2016 végén. A térséget érintő beavatkozási program alapján a kormány 365 milliárd forintot határozott meg a Balatonnál 2030-ig megvalósítandó fejlesztésekre, amelyből mintegy 130 milliárd forint a közvetlen turisztikai célú fejlesztés hazai és uniós forrásból.

A Balaton fejlesztésével a kormány azt szeretné elérni, hogy a tó egész évben minőségi turisztikai szolgáltatásokkal, szálláshely kínálattal és tartalmas programokkal fogadja a magyar családokat és cél az is, hogy a Magyarországra – többségében Budapestre – érkező külföldi látogatókat nagyobb arányban lehessen a Balatonhoz csábítani. Emiatt a „Nyári családi vakáció” mellett ősszel és tavasszal „Balatoni aktív kikapcsolódás”, „Baráti gasztroélmények”, valamint „Hévízi feltöltődés” néven fogalmaz meg programokat az MTÜ. Ezzel a Balaton egész éven át változatos programokat, az egyes évszakokhoz igazodó turisztikai kínálatot ígér.

Kétmilliárd forint a strandok fejlesztésére

A Magyar Turisztikai Ügynökség célja, hogy  2030-ig az összes szabadvízi strand megújuljon, ennek érdekében indította el két éve a strandfejlesztési programot. Az első ütemben tavaly mintegy 2 milliárd forintos támogatást kapott több mint 30 balatoni település 55 fizetős strandja. Idén a hazai szabadstrandok jutottak korábban nem látott fejlesztési lehetőségekhez a Balatonnál, a Tisza-tónál és a Dunakanyarban. A vízparti települések közel 4,4 milliárd forintos támogatást kaptak, összesen 43 szabadstrand fejlesztésére. Idén a Balatonnál 15 településen 30 szabadstrand összesen több mint 3 milliárd forintból, a Tisza-tónál 7 szabadstrand összesen 700 millió forintból, a Dunakanyarban pedig 6 szabadstrand 700 millió forintból újul meg. Ebből megújulnak a partszakaszok, a zöldfelületek, a vízparti lépcsők, az öltözők és vizesblokkok. Fontos szempont a családbarát szolgáltatások bővítése, az akadálymentesítés, a sportolási lehetőségek gazdagítása és a vízi mentést segítő eszközök beszerzése is.

A Balatonnál a fejlesztések az alábbi települések szabadstrandjain valósultak meg: Balatonakarattya, Balatonboglár, Balatonfenyves, Balatonkenese, Balatonlelle, Balatonmáriafürdő, Balatonőszöd, Balatonszárszó, Balatonszemes, Fonyód, Örvényes, Siófok, Szántód, Tihany, Zamárdi.

Az origo cikkének folytatása, amely a szálláshelyek, élményparkok és a Balatoni kerékpárút-fejlesztését taglalja ide kattintva érhető el.

Forrás :Siófoki Hírek

 

__________________________________________________________________________________

2019-ben is Siófok a Marketing Fővárosa

A Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület tizenkettő pályázati anyagát díjazta Városmarketing Gyémánttal a Magyar Marketing Szövetség az Országos Városmarketing pályázaton, mellyel immáron második alkalommal, 2019-ben is Siófok vihette haza a Marketing Fővárosa címet.

A pályázat célja, hogy felhívja a figyelmet a városmarketing és marketingkommunikáció fontosságára a települések életében, ezzel hozzájáruljon a szakmailag helyes gyakorlat elterjedéséhez, és elismerje az országban kivitelezett legjobb szakmai megoldásokat. Az idei évben 123 pályázati anyag érkezett a Magyar Marketing Szövetség szakmai zsűrije elé, melyből a Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület és Tourinform iroda csapata 12 db pályázattal Gyémánt minősítést szerzett Siófok városának. Ezzel mindamellett, hogy 2018 után 2019-ben is Siófok nyerte el a Marketing Fővárosa címet, az 5 éves összesítő gyémántranglistán az előkelő 2. helyre is felkerült a város.

A 12 nyertes pályázat a különleges, 2018-as jubileumi év marketingkommunikációs tevékenységét részletezte, és a győzelemben a marketingkommunikációért felelős Siófoki Fürdőegylet munkája mellett természetesen nagy szerepe van a helyi turisztikai szereplők, civil szervezetek és intézmények munkásságának is. Az elismert pályaművek között volt a III. Húsvéti Nyuladalom, az októberi Halfesztivál, a novemberi Libadalom, a Városnap és a Siófok50 Születésnapi Party, valamint a Balatoni Hajózási Zrt. nagysikerű és színvonalas eseménye, a Nemzeti Regatta rendezvények marketingkommunikációja. A Siófok50 – Itt kezdődik a Balaton! külső kommunikációs megoldás és a Siófok50 jubileumi arculat is 1-1 gyémánttal gazdagította Siófok városát. A Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület belső kommunikációs megoldásait valamint arculatának megújítását is városmarketing gyémánttal értékelte a zsűri. A városfejlesztési projektek marketing programja kategóriában gyémánt minősítést szerzett a Siófoki Jégkikötő – Téli varázslat a partonmarketingkommunikációs kampánya is, a városmárka, városimázs építő nem-marketing teljesítmények között pedig a Siófok, Kálmán Imre otthona és a Gasztrofarsang – Busók a jégen! című pályázatokat is gyémánttal ismerték el.

Óriási öröm ez Siófoknak, hiszen így 2019-ben Somogy megye számára is hazahozhatták a Marketingaktív megye címet. „A Marketing Fővárosa cím elnyerésével hatalmas megtiszteltetés ért minket, hiszen ez egy óriási elismerés a Magyar Marketing Szövetség szakmai zsűrijétől. Ezzel learathattuk 2018-as kemény munkánk gyümölcsét, és bebizonyítottuk, hogy az egységes, integrált marketingkommunikáció elengedhetetlen része Siófok turisztikai koncepciójának. Ezúton is köszönjük a helyi turisztikai szereplők, intézmények és a sok aktív civil szervezet munkáját, és persze köszönjük minden siófokinak is az együttműködést, hiszen a közös munka nélkül ez nem sikerülhetett volna! Együtt ismét bebizonyítottuk, hogy Siófokon kezdődik a Balaton!” – mondta Stadler-Szentpéteri Ildikó, a város marketingkommunikációjáért felelős Siófoki Fürdőegylet – Turisztikai Egyesület és Tourinform iroda vezetője.

Forrás : hellosiofok.hu

 

__________________________________________________________________________________

Közeledik a Balaton ünnepe

Várhatóan hatszáznál több hajó áll majd rajthoz a július közepén rajtoló 51. Kékszalag Nagydíjon a szervező Magyar Vitorlás Szövetség várakozása szerint. Európa legrégebbi és leghosszabb tókerülő versenye nemcsak a vitorlázás, hanem a Balaton ünnepe is, így hozzájárul a helyi turizmus fejlődéséhez, a sport, és ezen belül a vitorlázás népszerűsítéséhez.

Már hetekkel a rajt előtt komoly érdeklődés kíséri az idei Kékszalag Nagydíjat, Európa legrégebbi és leghosszabb tókerülő vitorlásversenyét, amely 2019. július 18-án reggel 9 órakor indul Balatonfüredről. Az idén sorra kerülő 51. Kékszalag több szempontból is különleges. Egyrészt a rendező Magyar Vitorlás Szövetség 2019-ben ünnepli fennállásának 90. évfordulóját, másrészt 85 évvel ezelőtt – 1934-ben – rendezték meg az első Kékszalagot. Dr. Kollár Lajos, a Magyar Vitorlás Szövetség (MVSz) elnöke az 51. Kékszalag Nagydíj budapesti sajtótájékoztatóján arról beszélt, hogy a Kékszalag több évtizedes múltja és fokozott népszerűsége annak is köszönhető, hogy a vitorlázás és a természethez való közeledés egyre népszerűbb a magyar emberek körében. Ezt mutatja, hogy ma már több mint 40 ezren vitorláznak rendszeresen és az érdeklődők, szurkolók száma is folyamatosan növekszik.

Hagyomány és innováció

„A Kékszalag ötvözi a hagyományokat és az innovációt, hiszen minden évben a korszerű, high-tech hajók mellett felvonulnak az akár 50 évnél régebben épített klasszikus vitorlások is. Egyúttal a kitartásról is szól a Kékszalag, mivel a légvonalban több mint 150 kilométeres távon még kedvezőtlen időjárási viszonyok esetén, például gyenge szélben is nagyon sokan mennek végig. A Kékszalag azért is nagyszerű, mert több dolgot egyesít. Egyszerre szól az összes vitorlázóról és a szurkolókról, valamint minden egyes hajósról, külön-külön. Egyszerre szól a természetről, sportról és a magáról a turizmus szépségeiről” – emelte ki dr. Kollár Lajos.

A Kékszalag szerinte nemcsak a vitorlázás, hanem a Balaton ünnepe is, és ma már egyértelműen látszik, hogy a verseny jelentősen hozzájárul a balatoni turizmus fejlődéséhez. A Kékszalag Nagydíj az idén is a megszokott útvonalon halad, azaz a Balatonfüred – Balatonkenese – Siófok – Keszthely – Balatonfüred távot kell teljesítenie a versenyzőknek.

A verseny első napja az MTVA jóvoltából egész napos élő televíziós közvetítés formájában követhető lesz az M4 Sporton. A verseny honlapjának idén is a Reblog ad otthont, így az közvetlenül is elérhető lesz a legnézettebb hírportál, az Origo címlapjáról. Balatonfüreden a helyi közönség LED-falakon kísérheti figyelemmel a verseny alakulását. Fontos újdonság az idén, hogy a nyomkövetést a Kwindoo mobiltelefonos applikációja biztosítja, így a weboldalon és mobileszközökön is követhető lesz a verseny. A főtitkár bízik abban, hogy ezekkel a szolgáltatásokkal még érdekesebb, innovatívabb és élvezhetőbb lesz a Kékszalag a nézők és a versenyzők számára egyaránt. „Tavaly 681 hajó indult és 545 futott be, mindkettő rekordot jelent a verseny történetében. Bízunk abban, hogy az idén is legalább ennyi résztvevővel számolhatunk” – fejezte be Holczhauser András, az MVSz főtitkára.

Forrás: Turizmus Online

Kép: Kékszalag Facebook

 

__________________________________________________________________________________

Átadták a felújított siófoki szabadstrandokat!

Siófokon átadásra kerültek a felújított szabadstrandok, a rengeteg fejlesztésnek köszönhetően 21. századi körülmények várják a pihenni vágyókat. A felújított ezüstparti és aranyparti szakaszok megújult állapotukban sem lesznek fizetősek, továbbra is ingyenes strandként várják mind a helyi mind az idelátogató strandolókat.

A Balaton-parti Kft. sikeres pályázatának eredményeképpen a Magyar Turisztikai Ügynökség több mint 300 millió Forinttal támogatta a siófoki szabadstrandok fejlesztését. A pályázaton elnyert, vissza nem térítendő összeget a Balaton-parti Kft. a Siófoki Önkormányzat által hivatalosan kijelölt szabadstrandi szakasz fejlesztésére fordította, így a támogatást az Aranypart Táncsics utcától Herman Ottó utcáig meghatározott szakasza, illetve az Ezüstpart Csongor utcától Zichy utcáig húzódó szakasza kapta.

A pályázatban június 30. volt a megszabott határideje a fejlesztések véghezvitelének, így rohamtempóban, alig két hónap alatt kellett megújítani az arany- és az ezüstparti szakaszt is. Az Ezüstparton tartott szerdai ünnepélyes átadón Pintér Tamás, a Balaton-parti Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a rémhírekkel ellentétben Siófok sem most, sem a jövőben nem tervezi szabadstrandjainak fizetőssé tételét, tehát minden strandolni vágyó ingyenesen élvezheti a megújult környezetet.

Az ingyenes strandok fejlesztése során 32 új, saválló strandlépcső, 120 új pad, 6 db 10 fős öltözőkabin, 6 értékmegőrző, 10 sportpálya (strandröplabda, lábtenisz, Teqball) és egy játszótér került telepítésre az elnyert összegből. A munkálatok természetesen a strand egyéb területeire is kiterjedtek, így a talajrendezéssel, a füvesítéssel, a fák ültetésével illetve a bevezető utak és a part menti sétány burkolatának cseréjével már egy kellemesebb környezet várja a strandolni vágyókat.

A megnyitón Pintér Tamás mellett Witzmann Mihály, a térség országgyűlési képviselője és Hamvas Péter, Siófok város alpolgármestere köszöntötte az új strandélményekre várókat, és hangsúlyozták a turisztikai fejlesztések valamint a jövőbeli pályázatok fontosságát, hiszen Siófok számára az ingyenesen használható strandokon is kiemelten fontos a színvonalas és kulturált körülmények kialakítása és fenntartása. A családbarát turizmus kiemelt turisztikai termékként szerepel Siófok marketingstratégiájában, melyben az ingyenes strandoknak is nagy szerepe van. A minőségi strandolási élmény fontos mind a Siófokon elő, mind az idelátogató családoknak. A szabadstrandok fejlesztésének megvalósítása pedig hozzájárul a város turisztikai vonzerejének növeléséhez, a minőségi élményturizmus megteremtéséhez. A strandfejlesztéseknek köszönhetően Siófok ismét bizonyította, hogy valóban itt kezdődik a Balaton!

Forrás : hellosiofok.hu

 

__________________________________________________________________________________

Interaktív felfedezőtúra Kajla kutyával a kisiskolásoknak

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) országos nyári kampányának célja, hogy a kisiskolások jobban megismerjék Magyarországot és annak nevezetességeit. A kampány segítségével a gyermekek tanulhatnak az ország látványosságairól és természeti kincseiről, emellett virtuálisan és személyesen is felfedezhetik Magyarország csodáit Kajla, a kíváncsi magyar vizslakölyök segítségével.

 

A kampány és a hozzá tartozó eszközök arra szeretnék ösztönözi a kisiskolásokat és családjukat, hogy látogassanak el minél több magyarországi helyszínre, látványossághoz.

A nyári kampány a Kajla útlevélre épül, melyet már minden magyar alsó tagozatos kisdiák megkapott az év végi bizonyítvánnyal együtt. Ebbe a pecsétgyűjtő füzetbe gyűjthetik a gyerekek a bélyegzőket több száz magyarországi látnivalónál, illetve a Tourinform irodáknál.

Az útlevél mellett egy ingyenes készségfejlesztő mobilalkalmazás is segíti a gyermekeket, ezen keresztül minden megyében két-két, Budapesten pedig három nevezetességet ismerhetnek meg játék közben. A játék kizárólag szülői regisztrációval kezdhető meg.

A Magyar Turisztikai Ügynökség kezdeményezéséhez partnerként csatlakozott többek között a MÁV-csoport, a Magyar Posta, a Magyar Turisztikai Szövetség, az Oktatási Hivatal és a SPAR Magyarország is. A résztvevők kedvezményekkel, szakmai segítséggel és ingyenes ajánlatokkal segítik a gyermekeket és családjaikat a nyári felfedezésben.

A MÁV és a GYSEV a Kajla útlevéllel (és diákigazolvánnyal) rendelkező gyermekek számára július hónapban ingyenes utazást, kísérőjük számára pedig 33%-os kedvezményt biztosít minden belföldi járaton. A kezdeményezéshez a Magyar Posta is csatlakozott, a kampány részeként díjmentesen kézbesíti ki a Kajla útlevelek mellé kapott képeslapokat júliusban és augusztusban.

Az applikációt és az útlevelet egészíti ki a kampány harmadik eleme, a SPAR matricagyűjtő akciója, amelynek során 2019. június 20. és augusztus 14. között 200 matricát gyűjthetnek albumba a gyerekek, miközben szüleik kedvezményes kuponokkal gazdagodnak. A Kajla útlevéllel rendelkező gyermekek számára ráadásul külön meglepetéssel is készül a SPAR: 2019. június 20. és 26. között ajándék matricacsomag kupon lesz igényelhető az üzletlánc weboldalán.

Forrás: turizmus.com